Varför köra förbi?

publicerat i Allmänt;
34087-75

Det här är riktat till er som kör bil!
Till er som inte klarar av att en moppe ligger före er!
Nu är jag riktigt förbannad!
Är så trött på dom bilister som måste förbi till varje pris!
Idag när jag körde hem från affären var måttet rågat!
Jag kör ut på en 50 väg, ligger mer eller mindre i ett bostadsområde.
Jag kör förbi en buss som står vid hållplatsen.
Bussen kör ut strax efter mig, blåser på som idiot för att kunna köra förbi mig.
Han körde förbi för att svänga in på hållplatsen precis framför mig!
Jag blev så förbannad att jag gav han fingret!
(inte likt mig)
Saken är den att jag låg i 60-65 km/t.
Visst det är för fort men bussfan skulle bara förbi.
Han låg i minst 70!
Idiot!
Dom flesta bilar ska också förbi till varje pris även om jag ligger i 60-65 km/t.
Varför??
Okej att jag också kör för fort på 50 vägen men jag kör åtminstone inte förbi någon!
Skärpning!!

Kommentera inlägget här :