4:e Advent

publicerat i Jul;


När fjärde ljuset brinner, vi hämtar julegran. Och alla barnen räknar, danföredan före doppardan.


Då var fjärde och sista ljuset tänt. Julförberedelserna fortsätter i härlig takt. Idag har det hunnits med massor. En tur i skogen efter eneris, skottat, handlat, städat, gjort chokladdoppade marsipankulor fyllde med Odense nougat, och lite till.

Jag var så i farten så jag passade på att göra vit chokladpannacotta med clementin till dessert. Aldrig gjort just den innan så det blir spännande att smaka efter maten!



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annie:

Men gud va gott det lät! Jag är väldigt förtjust i desserter så jag måste veta om det var gott! Julkram till dej!

2:a kommentar, skriven , av Bibbi S:

Pannacottan ser ljuvlig ut! Smakade den lika gott som jag tror så fick ni en underbar efterrätt!

3:e kommentar, skriven , av Camilla svarar ..:

Den blev jättegod men mäktig! Det var ganska mycket grädde och vit choklad i den, mindre portioner kanske hade varit bättre 'skratt' men till kaffet efter maten smakade det bra!

Kommentera inlägget här :