Liljebaggar

publicerat i Blommor & sånt;


Kärlek i landet ..

Hittade dessa knallröda, faktiskt fina skalbaggar på mina kungsängsliljor, spännande tyckte jag först eftesom det fanns fler av dom .. började goggla och insåg att det INTE alls var bra att ha dom i landet! Dom äter upp allt vad liljor heter! Deras största passon i livet är att föröka sig och äta just liljor!

Har inte haft dom på besök under åren innan och enda sättet att få bort dom är plocka och nypa sönder för hand - nej tack! Usch! Läste lite om stark peppar så det får bli första försöket ..


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna-Maria H:

Liljebaggar är svåra att få bort, jag kan rekommendera dig att plocka och krossa dom hur äckligt det än låter. Lycka till!

2:a kommentar, skriven , av Camilla svarar Anna-Maria:

Jag har förstått det efter att ha läst en del men jag kommer inte kunna göra det, kanske ta dom och stoppa i en påse men inte klämma dom! Klipper ju inte ens mördarsniglar 'skratt' dom kastar jag bort! Jag visste inte ens att dessa fanns innan, har varit skonad från ohyra ..

Kommentera inlägget här :