Saknad

publicerat i Allmänt;



Drömde om dig i natt.

Det spelar ingen roll hur många år som går, saknade är fortfarande lika stor!
Fina Lotta, du finns fortfarande med i mina tankar. Alla minnerna. Jag kan inte åka hem till mamma och pappa utan att tänka på dig där i Anneberg. Varje gång det är fest, bilderna från fotbolls VM -94. Du finns med hela tiden!

Bilden är tagen Midsommar -94 på TanumStrand. Minns du? Vi gick vilse på berget mitt i natten, du hittar en "stig" och kryper ner, rätt in i enebuskarna! Vi hann precis fram till slutminuterna på sista matchen den natten, vi missade allt! Men kul hade vi.

McTaxi från YakiDa, i söt sommarklänning, brännsår varje gång. Du hade ditt ärr, ett minne från alla galna kvällar! Kvällen i Jonsered när Arvingarna spelade kommer jag heller aldrig att glömma. Väl hemma ramlade vi ur taxin och höll på att bli överkörda, av Casper! Herregud vad vi skrattade! Morgon efter då tårarna rann och du kunde inte trösta för vi visste ju inte varför dom rann .. jag hade ju glömt ta ur linserna!

Sen flyttade du till kärleken i Katrineholm, samma dag jag fick Linus fick du besked om att du hade Hodgkins syndrom. Jag fick ett liv, en gåva men förlorade ett annat. Det gick fort. Ett år senare var du borta!

Du dog alldeles för ung men jag är oerhört tacksam att vi lärde känna varandra som små barn. Vi fick många år tillsammans! Som grannar och sen som bästa vänner!

Du är saknad Lotta. Varje dag

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:



Änglar finns alltid runt oss, som en

manifestation av den största kärleken.

Dom omsluter oss, i varje ögonblick,

när mitt hjärta befinner sig i djupaste nöd..

Då kommer Änglarna & ger näring till

min själ, från osynlighetens världar.

Dom sjunger i tysta viskningar om kraften

i kärleken, när jag känner ömheten i mitt hjärta.

Då vet jag att det var en ängels KRAM

2:a kommentar, skriven , av Camilla svarar anonym:

Vackra ord! Tack!

3:e kommentar, skriven , av Junitjej:

Så fint du hars krivit om din vän!



Vad innebär Hodgkins syndrom?

4:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Junitjej:

Tack, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst ..



Hodgkins syndrom är en elakartad tumörsjukdom i lymfvävnaden. En otäck sjukdom som drabbar yngre personer.



Kommentera inlägget här :