ang. kommentarer

publicerat i Allmänt;



Jag har valt att ta bort kommentarer och inlägget "Arg" för jag tyckte inte att det behövde ligga ute för allmän beskådning, och det för alla inblandades skull!  Tycker att hela grejen spårat ut. Jag står för vartenda ord jag skrev och allt finns kvar. Eftersom personen i fråga inte kontaktat mig personligen och valt att "blockera" mig på fb och mailen så finns det inget mer att säga om det. Hur jag väljer att gå vidare med det är min sak, inget för bloggen eller någon annan heller för den delen.

Som man kan läsa i inlägget innan finns det fortfarande någon som gärna vill provosera.


Det här är min blogg och självklart har jag rätten att välja vad som ska finnas. Om man nu stör sig på den så behöver man inte besöka den. Valet är enkelt. Jag drar ner på mer och mer personliga saker och bilder pga. just detta! Tråkigt!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annie:

Herregud, jag har läst dom anonyma kommentarerna och fick mig dagens första skratt! Hur är människan funtad som sitter ANONYM och ifrågarsätter att man ska STÅ för det man säger och skriver?? ANONYMT?? Din blogg är trevlig att besöka och det vore trist om du drog ner på dina bilder. Stå på dig!

2:a kommentar, skriven , av Bittan:

Jag har kikat in hos dig i många år nu, jag känner dig inte personligen, jag vet inte ens hur jag hittade hit..vet bara att jag skulle tycka väldigt mycket om dig om jag skulle träffa dig !

Förstår på ett ungefär vad som händer..(kanske inte har en aning,men ändå) och knasbollar finns det överallt, detta ät DIN blogg, du får städa och rensa bort energitjuvar...Stå på dig!

Du kan granska kommentarerna innan och aldrig ens släppa fram dom, släng i soptunnan direkt !

Förstår din frustration...men dom är inte värd ansträngningen ens...

Kram till dig !

3:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Annie:

Tack! Ja det känns ju lite märkligt att sitta anonymt och kommentera en sådan sak. Att sitta en fredagkväll/natt och störa sig på min blogg/mig är ju tragiskt, det luktar både alkohol och bitterhet om dom kommentarerna, det är någon som har något personligt emot mig, jag har mina aningar .. sorgligt!



Jag har valt att lägga min blogg under kategorin fotoblogg just för att det är bilderna som är kul att sitta med, då finns det ingen anledning att blanda in andra privata angelägenheter, visst kan jag ryckas med i ren frustration och lägga ut en del som inte har i bloggen att göra men det kan jag som sagt välja att ta bort om jag vill.



4:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Bittan:

Tack Bittan! Dina kommentarer har alltid värmt i hjärtat! Vi hittade varandra när jag precis hade börjat blogga, eftersom du bor så långt upp i norr så har vi ofta jämfört årstiderna, det var nog så vi började skriva hos varandra.



Man får ju en viss känsla av vissa anonyma kommentarer och det som kom igår var riktat mot mig personligen, hade ingenting egentligen med det som hänt att göra. Tycker mest synd om männsikan som sitter en fredagkväll och stör sig på mig, borde väl finnas annat kul att göra ..



Jag har inte någon gång under mina 5 år som jag bloggat behövt använda mig av den funktionen att granska kommentarerna innan dom publiceras men funderar starkt på att aktivera den. Tyvärr tar det ju bort spontaniteten, tycker folk ska få säga vad dom tycker och jag kan ju välja att ta bort dom i efterhand om det är för stötande.



Visst stjäl det energi men samtidigt stärker det, det ger mer än det tar just nu. Jag får bara bekräftelse på vad jag redan anser om mångt och mycket!



Många kramar till dig långt upp i norr!



5:e kommentar, skriven , av Camilla skriver ..:

Måste tillägga att jag INTE syftar på mitt X i dom här kommentarerna, vill inte att det ska misstolkas! Den finns andra eller åtminstone en som är bitter och stör sig något fruktansvärt på mig och mitt liv. Många gånger tror jag att det har tagits för givet att jag syftat på mitt x i både inlägg och kommentarer men så är det alltså inte!

6:e kommentar, skriven , av Fridens:

Vännen, du behöver inte försvara dina inlägg och kommentarer. Det är upp till var och en att ta åt sig av det du skriver............

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Huja mig !! Vad stort allt blev

8:e kommentar, skriven , av Åsa Axelsson:

Camilla vännen det är ju valfritt att läsa din blogg och störs man av det som du skriver så kan man ju bara skita i att logga in. Men nyfikenheten över vad du gör och hur du lever ditt liv tar väl över för de nyfikna jä....larna ! Usch nu blev jag arg !! Varför bemöda sig med att skriva elaka kommentarer vuxna människor skaffa er egna liv kanske!!! Men dom är väl så tråkiga och händelse fattiga så ni måste förpesta andras....väx upp nån gång !!!!

Sorry Camilla men nu blev jag förb....ad å dina vägnar.... Skäms !!!!

9:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Åsa:

Ja Åsa, du har rätt. Visade just en vän kommentarerna och även kommentarerna under inlägget "arg" som jag dolt, fick samma reaktion. Man måste ha en väldigt tråkig lördagkväll ..



Varför provosera? Jag kommer att svara på kommentarerna och om x tänker till så borde han förstå OCH även komma ihåg att jag vet saker som han inte vill att jag skriver om här. Det fanns en anledning till varför jag tog bort allt. Han kan dilla i henne hur mycket skit som helst, sanningen kommer alltid fram. Jag har fortfarande aldrig gjort han något illa och om det är det som ska provosera fram så kommer det att misslyckas. Jag kommer precis som innan lägga ut sådant som andra kan styrka.



Det tjatas om kommentarerna i inlägget jag tog bort, att jag inte kan stå för det osv, jo då det kan jag och förstår man ironi så förstår man vinken i en del av det jag skrev. Jag kommer att lägga in kommentarerna igen under inlägget "Dagens P.S" så kan dom läsa igen!



Tack igen Åsa, jag har fått stor respons och stöttning i detta och det från oväntat håll så mig stör det inte. Jag vet vad många tycker och jag är förvånad över att det blev så stort!



Jag trodde att alla var glada och nöjda om det inte skrevs mer om det men tydligen är det här något som ska ältas nu ett tag så visst, jag är med.



Så länge det sker öppet som här där alla kan läsa och kommentera och inte på en facebooksida där bara vissa kan läsa känns det okej men jag har en stark aning om att så inte är fallet, ruttet! Eller ska man kanske kalla det för fegt? Ja inte vet jag, mest bara förvånad att det fortsätter.



Stor kram till dig!



10:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Åsa:

Glömde ju skriva hur mycket jag uppskattar att du vågar stå för att du skriver här!



Jag har flera vänner som följer detta och i början tyckte dom att det var patetiskt men nu är det bara roande. Tänk att det sitter en eller fler VUXNA människor och lägger ner energi på detta. På allvar alltså, hur mår man då? .. kan bara skratta åt eländet!



Eftersom x inte hört av sig på något sätt så har jag försökt avsluta allt om detta i bloggen men likt förbannat kommer det kommentarer och självklart är det någon som är insatt i det, annars skriver man inte på det sättet. Jag VET att dom läser och besöker bloggen och kan tycka att även dom borde vilja få ett slut på det här.



Nog om det, dags för sängen!



11:e kommentar, skriven , av Fridens:

Gräv ner skiten! Ignorera allt som skrivs, ge det inte mer energi. Du är värd mycket mer och uppenbarligen sticker det gör förbannat ont i någons öga!

12:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Fridens:

Så klart att sticker och gör ont! Varför skulle någon annars sitta och störa sig så otroligt mycket på mig och min blogg! Jag kommer att rensa bloggen ikväll. Bort med skiten. Det är synd att jag kommenterat det överhuvudtaget men det är svårt att låta bli när någon vill provosera fram det. Nu är det slut med det, jag har annat att göra. Puss i pannan!

13:e kommentar, skriven , av Ems:

Ser att du redan har rensat, bra gjort! Jag kan tycka lite synd om folk som beter sig som dom gjort, att inte kunna läsa och förstå och framför allt inte respektera att du inte vill skriva om det i din blogg. Flöjtar finns det gott om. Säger som skriva'n ovanför, gräv ner skiten! Imorgon är en annan dag!

Kommentera inlägget här :