Stanna upp

publicerat i Allmänt;


Träffade en vän över en kopp kaffe och vi pratade om hur fort tiden går och hur viktigt det är att stanna upp för att andas, njuta och ta vara på livet och sig själv.

På söndag är det 1 år sen mitt liv gjorde en helomvändning tack vare Återträffen, och det i dubbel bemärkelse .. Ser framemot lördag då det blir en Återträff igen. Alla dessa underbara människor och då inte minst Magnus Mellring som ordnade det så himla bra förra året och jag är helt övertygad om att han gör det igen. Tack Magnus!


Som sagt, glöm inte att stanna upp ibland och njut av livet. Det finns alldeles för många som stressar sig igenom livet och sen finns det alldeles för mycket .. sammanfattat med ett ord .. skit!


En indian satt och pratade med sitt barnbarn.

Han sa: I alla människor bor det två vargar som slåss.
Den ene är ond;
Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.
Den andra är god;
Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit.

-Vilken varg vinner? sa barnet.
-Den du matar .. sa den gamle mannen.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A-C:

Dom orden lånar jag! Ha det riktigt kul på festen och glöm inte kameran! Kyss!

2:a kommentar, skriven , av Camilla svarar A-C:

Låna på du, har själv lånat dom av en klok man! Kameran är alltid med men jag kommer inte lägga ut festbilder som innan, men någon bild kommer jag visa så klart! Puss i ljumsken!

Kommentera inlägget här :