Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bittan:

fnissar va är det du skriver !? Klädnypa...men du, jag är från en helt annan värld....Fiskar man krabbor så ?! Här har vi mask på krok..för abborre ;)

Snyggt ,kul att du hakade på!

Sov gottkramen

2:a kommentar, skriven , av J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Vilken kul tolkning av utmaningen!

3:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Bittan:

Vet du inte hur man fiskar krabbor??



Man tar en mussla, krossar skalet för att få fram köttet, nyper fast musslan med klädnypan som sitter fast i ett snöre och sen är det bara att sätta igång .. ner med musslan mellan stenar där det gärna finns tång så dröjer det inte länge förrän du har en krabba eller två 'skrattar'

4:e kommentar, skriven , av Camilla svarar J o h a n n a - Inredning & pyssel:

Tack, för mig är bilden verkligen vatten!



Havet ..



5:e kommentar, skriven , av Bittan:

Har aldrig hört,sett eller ens kunnat tänka mig det....men gu´!

skratta musslorna då ?!

Dom måste man väl fiska först...hjälpas vilket projekt !

Ha en fin dag! kramis

6:e kommentar, skriven , av Zoey:

Ahh, jag hade ingen aning om hur man fiskar krabbor, låter helt otroligt att göra det med hjälp av en klädnypa :)

7:e kommentar, skriven , av lilalili:

jag som levt nära havet hela mitt liv har aldrig fiskat krabbor. Tack för lektionen! Och bilden/erna är ju super-vattnig/a ;-)

Kramis L

8:e kommentar, skriven , av morsdeka:

Jättekul tolkning! GIllar den skarpt. Du har så rätt. Klockrent! KRAMEN!

9:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Bittan:

Nu är det jag som börjar undra .. jag trodde ALLA visst hur man fiskar krabbor, det är någon man börjar med som liten när man är på stranden med mamma och pappa ..



Ja musslan måste så klart upp ur vattnet, man går i letar upp lite tång och sen ner med näven och plocka upp en. Lätt som en plätt! Krabborna skakar man ner i en hink med vatten när man får upp dom


10:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Zoey:

Som jag skrev innan trodde jag alla visste hur man gjorde -skrattar- jag ska ta en fotoserie nästa gång så ska ni får se

11:e kommentar, skriven , av Camilla svarar lilalili:

Nu tycker jag att det börjar bli lite kul, trodde faktiskt att alla kunde -skrattar- vi, jag och mina vänner har gjort det sen barnsben och våra barn efter oss ..

12:e kommentar, skriven , av Camilla svarar morsdeka:

Tack! Kul att bilden uppskattas :)



Hoppas du har en bra dag i solen!

13:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Whooooooooooooooo va kul bild du fått till.. vatten livets källa:-)

14:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Pialotta:

Sant som det är sagt :)

15:e kommentar, skriven , av Bittan:

Så skööönt att det inte vara bara jag...skrattar Kände mig lite hur dum som helst ;)

Kommentera inlägget här :