En främlings hus

publicerat i Musik;
34087-237


Klockan är bara 9 men jag har redan hunnit med en hel del.
Jag står i köket och häller upp en kopp kaffe. Tv:n står på.
Hör den svagt i bakgrunden.

Helt plötsligt hör jag en röst som jag fullkomligt älskar.
Stefan Andersson sjunger på tv4.

Kan inte låta bli att skriva om honom.
Har du ingen platta med honom måste du införskaffa en.

Han släppte "Strangers house" förra våren.
Den är underbar. Min absoluta favorit.


Releasen på Stora teatern var det absolut bästa jag varit på.
Han står på scen och sjunger med en kör som står längst upp på balkongen.
Går inte att beskriva med ord hur det lät.

Nu har släppt de unika inspelningarna från sin succékonsert i Annedalskyrkan i Göteborg i april i år.
Recensionerna är toppen.



Hade förmånen att sitta med honom när han var hos oss på Skivhugget för att försignera sin platta "Strangers House" Vi satt i lunchrummet och pratade, skrattade & drack kaffe.

(order från chefen att hålla Stefan sällskap)


En mycket trevlig timma som jag dessutom hade betalt för - ler.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karro:

Hej! Kul att läsa att du gillade "En främlings hus"-skivan med Stefan A. Var med och spelade in den faktiskt, och nu skall vi med honom och turnera en liten miniturne i Turkiet i april-maj. Ska bli jätteskoj! Hälsn. Karro.

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

jag är släkt med han. nästan iaf ^^

Kommentera inlägget här :