Samtalar under promenaden

publicerat i Dagens fundering;
Linus: Jag ska stanna inne hela sommaren.
Mamma: Jaha..?
Linus: Blinningarna kommer på sommaren.
Mamma: Ja men det gör väl inget.
Linus: Tror du jag vill ha ett bett eller?
Mamma: Nä, men vem säger att du ska få det?
Linus: Blinningar biter. Det vet jag.
Mamma: Jo det är sant men du har väl aldrig fått ett bett?
Linus: Nä, och jag tänker inte få ett heller.
Mamma: Det är inte värre än att bränna sig på en brännmanet.
Linus:  *suck* då blir det inget bad för mig heller i sommar.
Mamma: Men Linus..!
            Minns du när du nöp humlan som stack dig?
         .. och hur ont det gjorde?
Linus:  Ah men mamma! Det var skillnad, den störde mig med sitt brummande!
Mamma: *suck*


[ tur att det är ett tag kvar till sommaren ]

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Josefine:

Haha den där va bra .
Kram kram.
Hälsa alla i familjen å hälsa linus att han får krya på sig.
Det va inget roligt lov de.

2:a kommentar, skriven , av moster camilla:

Josefine;
Han är lite tokig ibland din kusin *skratt*
Han hälsar tillbaka. Vi har legat i sängen och kollat på tv nu. Han har det ganska mysigt och skönt tror jag.

3:e kommentar, skriven , av Malin:

Blinningarna? Vad är det? :o

4:e kommentar, skriven , av camilla:

Malin;
Blinning är en grå/svart fluga som bits. Har inte ni sådana? var bor du?
Tror att dom kallas för broms runt om i landet, är inte säker. Ont gör det i alla fall när dom biter.
Dom kommer gärna när det är varmt och man är svettig, om man har badat i saltvatten och ligger och soltorkar osv.

5:e kommentar, skriven , av godisen:

Nää, gud va gulligt :)

6:e kommentar, skriven , av Josefine:

Ja han är lite busig.
Ja dom där blinningarna är inte roliga att ståta på
Puss å kram

7:e kommentar, skriven , av Malin:

Haha, jaha! Då är jag med. Stockholm, vi säger broms här ja. Dom är inte så trevliga, fullt av dom i Finland, Usch, där är dom ju stora som knogar. :/

8:e kommentar, skriven , av moster camilal:

re josefine; Nää dom gör ont!
Puss och kram gumman.

9:e kommentar, skriven , av camilla:

re Malin; *skrattar*
Vadå? är dom större i Finland än i Sverige??

10:e kommentar, skriven , av Malin:

Alltså, det vet jag egentligen inte. Men det är i Finland jag sett dom största. Men jag har faktiskt ingen aning. MEn det ska tydligen finnas "hästbroms" och den är antagligen ganska stor. Men jag har ingen aning. Men jag blev rädd när den kom flygandes, den var ju nästan en fågel. Haha

11:e kommentar, skriven , av camilla:

Malin; Fy farao!
Du har säkert rätt för här hos oss är dom ganska små. Gråa och avlånga/smala på något sätt. Man se att det är en blinning just för att den har en speciell grå färg. Sen så biter den så fort den satt sig på huden. Aj!

Kommentera inlägget här :