Mina "spöken" & jag

publicerat i Andligt;

Har precis dammsugat och skurat golven.
Tid till att fundera.



Såg för ett tag sen på  Det Okända att det fortfarande "spökar" på  Björlanda Brygga.
Funderade lite på det och mina "egna spöken" som fanns i den gamla lägenheten.
Själv tror jag att vi hade besök av minst tre olika, vi kan kalla det energier.
En som var förknippad med platsen och två som var där under en begränsad tid.

Den som var förknippad till platsen fanns där från början.
Det vet jag nu när jag fått lite perspektiv på det.
Huset är byggt 1934



Saker som hände under åren:

Spisknapparna
Jag skällde ofta på Linus för att han ändrade värmen på plattorna när jag lagade mat.
Det hände en gång bakom ryggen på mig när Linus stog framför mig.
Fick snällt be om ursäkt.
Han var oskyldig.


• Radion
Vaknade en natt av underbart skön musik.
Det var så där lagom tyst och skönt. Halvslumrade och lyssnade.

Trodde det var tidningskillen som hade musik på sin kärra han har när han delar ut tidningarna. Började bli mer och mer klarvaken. Tidningskillen har ingen kärra!
Herregud, vad fick jag det ifrån?

Musiken kom från Linus rum. Hans radio var på slagen.
På en kanal som vi ALDRIG lyssnar på. Lyssnar över huvudtaget inte på radio i hans rum. Knappen stog på CD när jag gick och la mig. Linus låg inne hos mig så det var inte han nu heller.



Diskstället
Hände ofta det lät som diskstället rasade och när jag gick ut i köket stog allt som det skulle.

Senast hände det några veckor innan vi skulle flytta. Linus var på gården och lekte och jag "hängde" ut genom köksfönstret på 2:a våningen och pratade med grannen.
Då brakade all disk ner.

- Bäst du tar din disk, sa grannen och skrattade.
- Får nog gör det, sa jag mindre glad.

Vänder mig om och allt står på sin plats.
Grannen trodde mig inte när jag sa att inget hade rasat, han hörde ju det tydligt.


Berättar mer sen om dom andra två energierna som fanns där.
Bl.a om den lilla tösen som jag hade med mig ett tag.
En tillfällig bekant tog kontakt med mig för att bekräftade det jag själv kände och anade..

Inbillning...?  ... näää inte nu längre.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av morgondimma:

Coolt.. det finns nog en del som inte går att förklara.

2:a kommentar, skriven , av lotusen:

Morgondimma; fint bloggnamn du har, det gillade jag..morgondimma ..
Jo det är coolt, det skrämmer mig inte, tycker bara det är spännande.

3:e kommentar, skriven , av Malin:

Äntligen en bra blogg.
"Andligt"-temat var riktigt spännande, det vore trevligt med lite påfyllning där.
Jag har själv inte sett ett spöke men jag är helt säker på att dom finns efter en sommar på öland för 3 år sedan. Jag är nämnligen helt säker på att det var mer än våra själar som vandrade på ängarna och i husen. Lite onödig info kanske. Men Det vore hemskt trevligt med fler upplevelser och fler detaljer.
//malin

4:e kommentar, skriven , av sara:

och här låg jag ensam och skulle sova... :S

5:e kommentar, skriven , av lotusen:

Malin;Ska berätta mer om min upplevelser, skulle kunna bli en hel bok *skratt*

Sara; Inte meningen om jag skrämde dig *skratt*
Hoppas du kunde somna gott.

6:e kommentar, skriven , av Malin:

Men åh, den boken skulle jag köpa. Det är inte många som upplever sådant, eller bara folk jag inte känner, eller ja - förutom en person som bor 50 mil bort. Jag skulle iallafall verkligen uppskatta lite uppdatering. :)

7:e kommentar, skriven , av Lotusen:

Malin; Lovar att uppdater och det snart. Vet bara inte i vilken ände jag ska börja.

8:e kommentar, skriven , av MyyZz:

åhhh .. jisses vad spännande .. vill oxo verkligen läsa mer.

tjing !!

9:e kommentar, skriven , av Kattis:

dammsugIT

10:e kommentar, skriven , av lotusen:

Katti; tack *skratt* skriver som jag pratar ..

11:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hej Millan!

Jag är en människa som absolut inte tror på spöken...MEN...inatt var jag upp för fjärde gången och stängde av surroundljudet till tven, börjar man ju fundera? Jag har lugnt gått upp och stängt av det alla gånger. I natt var jag upp och stängde av lampor som barnen hade glömt att stänga av när de lade sig och jag hörde inget ljud då...men 04.08 vaknade jag av att surroundljudet var på??? Jag blev mycket upprörd och väckte Micke och frågade om det fanns timer på dosan :-)
Kom sedan på att jag drömt om en kompis till mig som tragiskt gick bort 1986...scarry!!

Ha dé Maria

Kommentera inlägget här :