Någon som vet ..

publicerat i Andligt;

.. om det finns bloggar om andlighet?

Både jag och sonen anser oss nog ganska andliga.
"Spöken" och andar (energier enligt mig) är inget som skrämmer oss.
Snarare tvärt om.

Linus ritade mycket "änglar" när han var liten.
Fråga mig inte varför.
Jag är inte den som har änglar på väggarna.

Som 14 åring mötte jag mitt första spöke.
Kommer ihåg detaljer som om det vore igår.
Det var för 24! år sen.


Hände en del saker i vår gamla lägenhet som både jag och Linus kände av.
Ingenting som skrämde oss.
Tillhörde liksom vardagen.
Har märkt en stor skillnad sen vi flyttade hit.
Mycket lugnare här, eller rättare sagt - helt lugnt.


Blir väl idiot förklarad efter det här inlägget.
En risk jag får ta.
Står för mina tankar, funderingar, åsikter och ord!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av tanten:

Inte alls, vet så väl vad du skriver om.....
Men kan nog inte ge mer tips än, Catweb, en länksida där jag vet "sånt finns"

2:a kommentar, skriven , av eve:

nope ingen sån förklaring från mig iallafall. jag tror starkt på sånt här & har känner saker.

3:e kommentar, skriven , av lotusen:

tanten; Tack, ska kolla där och se om jag hittar något.

eve; Tack. För många är det främmande och framför allt skrämmande. Man måste kanske uppleva något för att våga tro att det finns något mer..

4:e kommentar, skriven , av Knatte:

Jag har en vilsen själ i mitt hus... En gammal dam. Det var den första ägaren till mitt hus. Hon blev dräpt ute på gården 1893. Sedan dess har hon varit här i huset..

5:e kommentar, skriven , av Christina:

Det händer saker som vi inte kan förklara och vissa av oss är känsligare mottagare än andra.

6:e kommentar, skriven , av lotusen:

Knatte; Hoppas hon är ändå finner ro på något sätt.
På vad sätt märker du av henne?
Kan du inte skriva ett inlägg och berätta om henne.
*nyfken*

christina; håller med. Vissa är mer mottagliga än andra och det gäller att kunna "stänga" av ibland.

7:e kommentar, skriven , av Nina på Johangården:

Helt normalt att känna och se... samtidigt helt normalt att inte göra det också. Vi är olika känsliga...

8:e kommentar, skriven , av Mariella:

Hej!
Jag jobbar som tarotkonsult och lite som medium. Jag brukar skriva lite av varje i min blogg om detta. Främst för att det intresserar mig men också för att jag tycker att folk ska öppna sina sinnen. Andevärlden finns runt oss hela tiden. Om vi bara är litemer öppna i sinnet skulle vi få mer kontakt. Var fglad att du har en sådan gåva som du har. Den är värdefull. Du kommer att hjälpa folk i framtiden med hjälp av din medialitet.
Trevlig midsommar!
Mariella

Kommentera inlägget här :