Hästskit!

publicerat i Allmänt;


image1197






Har skrivit om det innan men det tåls att skrivas om igen!

Man hör hela tiden om hundägare som inte plockar upp skiten efter sina hundar,
jag vet att de flesta plockar upp efter sig!

Hur är det med hästskiten på gång & cykelbanorna då?
Det är sällan man ser en hundskit mitt på cykelbanan,
kanske in till kanten men hästskiten ligger mitt i banan!  

Fick kommentarer sist om att hästskiten bara består av hö. Och?
Det är väl lika äckligt att trampa eller cykla i som vilken skit som helst?




uppdatering

Efter Evas kommentar kom jag på en sak, en äcklig sak ..
Hundar tycker om att äta hästskit, det berättade min granne för mig förra sommaren, själv hade jag ingen aning om det men så är det enligt henne. Så med andra ord äter hunden hästskit som bara består av hö och skiter ju då hö! Måste då hundägaren plocka upp skiten efter sig? Den består ju av hö .. som någon sa en gång ..

Nää..skit som skit, den ska bort!






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva:

hahahahahaha
Ja det är fan äckligt... och ännu värre är det när man är ute och går med hunden och han gärna vill smaka lite.. ;o)))
Hästföraren borde ha med sej en ica-kasse och en skyffel! Så dom kan plocka upp efter sej. hehe
/Eva

2:a kommentar, skriven , av camilla:

Det sägs bland hästägarna att man ska skyffla det åt sidan men hur många gör det?
Jag har lite svårt att vänja mig vid skiten, kan bara skratta åt det *skratt*

Kommentera inlägget här :