Det stora regnet

publicerat i Allmänt;


Det "största" regn jag någonsin sett. Det var inga droppar, det var strålar!


Men åh, hur kunde jag låta sommaren bli som den blev. Jag bara flöt med och lät mig påverkas. Ingen som sa stopp! Jag har säkert varit en riktig energitjuv men å andra sidan var det ingen som sa ifrån. Jag lät sommaren gå, helt passiv. Grubblade och funderade som en annan idiot, utan resultat .. Varför gör man så? Hur kunde jag det låta ske?

Sen hände något som förändrade allt!
.. men som man säger, inget ont utan något gott med sig.

Jag har lärt mig mycket om vänner sista tiden, vem som betyder vad, vem som står nära .. En nyttig lärdom som jag tänker vårda ömt!

Jag har många gånger sagt att jag mår bra, vet vad jag vill osv. Vem lurade jag?
Just nu i skrivande stund kan jag säga att jag är tillbaka! Jag mår bra! Det tog några månader men nu är det äntligen över. Det mina vänner bevisade jag för mig själv ikväll när jag mötte en person som spelat stor roll. Vilken lättnad, vilken underbar lättnad!

Vad jag menar är att en stor sten föll från mina axlar, inte konstigare än så. Jag tror att man ibland med hjälp av andra tyvärr, förstorar upp saker mer än vad det egentigen är .. eller hur?

Tack underbara ni som finns där vid min sida. Ni är omtyckta ♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tomas:

Vad sorgligt det låter när du skriver så. Har det varit så illa? Du har ett bra pokerface må jag säga. Du vet var vi finns om du vill ut och partaja :))

2:a kommentar, skriven , av Camilla svarar Tomas:

Nää Tomas, det är ingen fara, det har varit upp och ner men det beror helt och hållet på mig själv. Jag levde kvar i så mycket gammalt som påverkade mig, blev påmind varje dag men nu är det slut på det. Vi är alla värda att gå vidare och må bra utan massa påverkan utifrån. Jag vill och tänker se till att dom jag bryr mig om mår bra, INGEN ska förstöra för någon eller försöka snacka mer skit!



Dom gånger vi varit ute har jag haft skoj! Inget pokerface, jag har faktiskt haft en ganska bra sommar, egentligen .. lite snopet att den tog slut så fort bara! Pöss i ljumsken!

3:e kommentar, skriven , av Annie:

yeah! Vad var det jag sa sist vi pratade!

4:e kommentar, skriven , av Fia:

Tror att vi egentligen förstod mer än vad vi visade.. Men , det är nog så att det gäller att komma på det själv.Skönt att veta att du iallafall mår bra nu ! Lägg inte energi på de som du inte får energi tillbaka .. dom förstår inte bättre!

Denna låt är till dig :D Love you hunny:



Jag har allt jag vill ha, det är klart jag mår bra

Som jag sa, när du ringde idag

Jag ljuger så bra



Oh, jag ljuger så bra



Jag har bytt lås på hjärtats alla dörrar

Sagt upp ditt hyreskontrakt

Och talat om för alla mina vänner

Att sista kortet är lagt



Oh, går du omkring och tror jag är förtvivlad

Och bara tänker på dig?

Och ångrar mig, hah, det kan du glömma

Om du vill veta om jag har slutat drömma

Och sover lugnt i min säng

Oh, jag önskar du var här nu så att du kunde se

Jag överlever utan dig



Jag kan klara mig själv, kan gå ut varje kväll

Komma hem när jag vill

Se en skräckfilm och sen kan jag somna igen

Utan dig tätt intill

Har min tidning ifred och en säng som är bred

Så bättre kan ingenting va'

Jag har allt jag vill ha

Som jag sa, när du ringde idag

Oh, jag ljuger så bra



Du kanske tror jag ligger här och gråter

Men baby där har du fel

Mm, man mister en så står där tusen åter

Jag går och shoppar och dricker dyra drinkar

Och jag tänker bara på mig



Jag kan klara mig själv, kan gå ut varje kväll

Komma hem när jag vill

Se en skräckfilm och sen kan jag somna igen

Utan dig tätt intill

Har min tidning ifred och en säng som är bred

Så bättre kan ingenting va'

Jag ljuger så bra



Men ibland är det svårt att va' stark, inte följa sitt hjärta

Och inte skicka nå't dumt sms, att jag saknar dig så



Jag kan klara mig själv, kan gå ut varje kväll

Komma hem när jag vill

Se en skräckfilm och sen kan jag somna igen

Utan dig tätt intill

Har min tidning ifred och en säng som är bred

Så bättre kan ingenting va'

Jag har allt jag vill ha

Som jag sa, när du ringde idag

Oh, jag ljuger så, ja jag ljuger så bra

5:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Fia:

Älskar dig Fia Larsson!

Märks att du känner mig trots att vi inte ses ofta längre, finns bara en som köper med sig Pågens gifflar till stranden ihop med mig! Det uppskattade jag!

Hoppas det går bra med foten och att det läker som det ska, Kan tänka mig att Jonas har fullt upp ;)

KRAM

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hej

vad gott att du mår bra!

Skit i dem som sårar o förstör o jävlas!

Älska de du litar på 110%

lycka till ...kram

7:e kommentar, skriven , av Camilla svarar Anonym:

Tack! Det är precis det jag gör! Ibland ser man inte det som hindrar, nu är det borta i alla fall och det känns skönt! Kram tillbaks .. vem du nu är ..

8:e kommentar, skriven , av Junitjej:

Vad gott att du mår bra! Hoppas du får fortsätta göra det!

Kommentera inlägget här :